Бохуслав МАРТИНУ е чешки композитор, чието творчество се отличава с ярък индивидуален характер. Роден в Бохемия, той до края на живота си остава дълбоко привързан към родината си и чешкия фолклор. За тази програма са записани негови творби от “парижкия период” - от 1923 г. до 1940 г. Мартину живее във френската столица. Още в средата на 20-те години на ХХ в. оркестровите му композиции стават популярни и славата му прескача океана. В много от произведенията, написани по това време, се съчетават форми и похвати от барока и класицизма с джаз; чувства се влиянието на Дебюси и Равел, но винаги доминират интонации и метроритми, ... |
|
Музикална къща "ГЕГА НЮ" продължава поредицата "МАЙСТОРИ НА КЛАСИЧЕСКАТА МУЗИКА" - своеобразна панорама на най-големите творци, майсторите от всички епохи и музикални жанрове , обхващаща общо 8 диска. Досега са издадени две програми с инструментални пиеси от Григ, Сибелиус, Хендел, Дворжак, Моцарт, Шуберт, Лист и др. Третата програма започва с Понкиели и "Танцът на часовете" от популярната опера "Джоконда" (1876), продължава с две увертюри на австрийския композитор Франц фон Супе - "Красивата Галатея" и "Леката кавалерия" , с Брамс - Унгарски танци №№ 1, 5, 6 (създадени в периода 1869-80), с родоначалника на чешката ... |
|
Този компактдиск е измежду малкото направени в България записи на прочутата певица. Представлява комбинация от изпълнения, правени в различно време, с различни оркестри: Радиооркестърът с диригент Васил Казанджиев /1991 г. в София/ и Варненската филхармония с диригент Руслан Райчев /фестивал “Варненско лято”93/. Кабаиванска е подбрала арии, които отбелязват върхови моменти в кариерата и. За оперната публика е известно, че /след Мария Калас/ тя е призната за велика интерпретаторка на Тоска, също както и на Адриана Лекуврьор, Мими от “Бохеми”, Елизабет от “Дон Карлос”. Така компактдискът се превръща в своего рода ... |
|
През последните години един млад български бас триумфално шества в най-големите оперни театри в света. Сравняват го със Самуел Рейми и други големи оперни гласове, но винаги изтъкват и славянската "нотка" в гласа му. Орлин АНАСТАСОВ е само на 28 години, но списъкът с ролите му е впечатляващ: Рамфис от "Аида", Филип ІІ от "Дон Карлос", Базилио от "Севилският бръснар", Ферандо от "Трубадур", басовите партии от "Сомнамбула" и "Норма", "Бохеми", "Риголето", "Пуритани", "Ернани", "Макбет", "Атила", "Симоне Боканегра", "Фауст" и т.н. - все тежки оперни роли, които са по силите на малцина в света. Пял е в Ковънт Гардън - Лондон, ... |
|
През 1968 г. в София е създаден първият хор на момчетата. Идеята на основателката Лиляна ТОДОРОВА е да се разчупи традиционния за България модел на хорово музициране. Хорът на софийските момчета бързо се утвърждава и съвсем естествено заема мястото си в музикалния живот. Особено плодотворни са годините след 1989 г., когато негов диригент става Адриана БЛАГОЕВА. За някои проекти, А. Благоева се обръща за сътрудничество към водещи изпълнители, както е в случая с тази програма: Ирена ПЕТКОВА - мецосопран, Николай МОЦОВ - тенор, Йоанис КЮРЦОГЛУ - контратенор и Николай ПЕТРОВ - баритон. Изданието на “ГЕГА НЮ” включва две ... |
|
Включените в това издание творби съставят малка антология на музиката за орган от славянски композитори. Докато в католическата и протестантската музика органът утвърждава присъствието си, в източното православие музиката е само вокална. Затова представянето на ранната и по-късна органова епоха в тази програма е основно чрез полски и чешки композитори (аноними, Миколай от Краков, Бохуслав Матей Чернохорски, Иржи Игнац Линка, Ян Кржтител Кухарж, Антонин Дворжак, Бедржих Сметана и Леош Яначек), които принадлежат към католическата традиция и се включват в историческото развитие на европейската музика, придавайки й някои ... |