В световната музикална литература са много малко произведенията за цигулка и китара като дует. Част от тях, за съжаление, вече са забравени. Но до днес се изпълняват пиесите на Паганини и Джулиани. Затова и музикантите, които са привлечени от интересното съчетание на двата струнни инструмента, са принудени да свирят транскрипции предимно на творби за цигулка и пиано. Такъв е и подходът на цигуларя Йохен Бруш и китариста Фин Свит. Йохен Бруш (Германия) е музикант с разностранна професионална дейност. Наред с концертната си кариера, той развива и активна педагогическа и просветителска дейност. Организира серии от концерти, ... |
|
Представяте ли си птичка, която може да лети на заден ход? А животно, което си има три костюма и ги сменя според сезона? А животно с вграден климатик? В увлекателните книжки на Алегра Макбърни ще имате удоволствието да се запознаете с тези и много други животни. Ще посетим семейството на орлите на последния етаж и ще разберете как татко орел и мама орлица учат малките орленца да летят. Ще срещнете и едно двуетажно животно, както и вярнотно куче – спасител. Включва книжките: “Семейството на последния етаж” и “Жив безмоторен самолет” “Чудо с криле” и “Животно с климатична инсталация” “Животно с три костюма” и “ ... |
|
Колекцията "Дмитрий Шостакович - Симфонии" продължава със Симфония № 8 в до минор, опус 65. Написана за кратко време (за малко повече от два месеца през лятото на 1943 г.), творбата е представена пред публика за първи път на 4 ноември същата година от Симфоничния оркестър на СССР и диригента Евгени Мравински. По мнението на Исаак Гликман - близък приятел на композитора, тя е "най-трагичното произведение". Самият Шостакович обаче я определя като "оптимистично, жизнеутвърждаващо произведение", въпреки "многото вътрешни конфликти - и трагични, и драматични...". Но за мнозина симфонията ... |
|
Симфоничният оркестър на БНР, с диригент Емил Табаков изпълнява "Симфония № 11 в сол минор, опус 103 "1905 година"". Шостакович замисля 11-та симфония още през 1955 г. по повод 50-годишнината от революцията от 1905 г., но успява да реализира идеята си едва през 1957 г. И макар че произведението е по конкретен повод, в него композиторът засяга теми, които винаги са вълнували човечеството - за свободата, за невинно загиналите, за личността и властта... Самите заглавия на частите подсказват звуковите картини: от бездушния официален град, през молбите, стенанията, ужасите от погрома, оплакването на ... |
|
Транскрипция за китара на творбите за лютня на Йохан Себастиан Бах. ... "Като китарист човек има щастието днес, към момента на създаването на това издание, да разполага с лесен достъп до всички критични материали и други източници, които се отнасят до творбите за лютня на Бах. Използването за сравнение на пълните издания на композициите за лютня, например на тези под редакцията на Паоло Керичи (изд. Сувини Цербони) или на Тилман Хопщок (изд. Прим), се приема понастоящем от китаристите като разбиращо се от само себе си. Затова нови отделни или пълни издания на произведенията на Бах за лютня трябва да се отличават с ... |
|
В петте диска от поредицата със симфониите на Дмитрий Шостакович са представени № 4, 7, 8, 11 и 13. В шестата програма добавяме още две - № 5 и № 6. Те са композирани в рамките на две години и се различават коренно по своята структура и образност. Петата симфония е написана за кратко време и според признание на Шостакович: "...може да се нарече лирико-героична симфония. Нейната основна идея е преживяванията на човека и неговият жизнеутвърждаващ оптимизъм...". Първоначалната идея за Симфония № 6 е да бъде създадено монументално произведение за солисти, хор и оркестър по творбата на Владимир Маяковски " ... |
|
Българският виолист Димитър Пенков, който от години живее в Германия, отново изненадва с интересна програма. В двата диска, издадени от „Гега Ню”, изпълнителят представи 6 сонати за две виоли от Жан-Мари Льоклер заедно с Йоханес Флидер (GD 212) и концертите за виола и оркестър от Кшищоф Пендерецки и Карл Щамиц (GD 250). В това издание са включени два концерта, представителни за музиката на ХХ век. И двете творби са написани в края на живота на двамата композитори; и двете творби са посветени на големи виолисти – Барток написва концерта по поръчка на Уилям Примроуз, а Шнитке изпълнява обещанието си, дадено девет години по- ... |
|
В поредицата на Gega New, представяща млади и проспериращи пианисти, особено ярко се вписва ВЕСЕЛИН СТАНЕВ. Българин, възпитаник на българската и руската клавирна школа (в Московската консерватория учи при прочутия Дмитрий Башкиров), а от 1992 г. постъпва в Парижката национална консерватория. Междувременно работи със световноизвестния пианист Алексис Вайсенберг. Още в началото на 90-те години на ХХ в. Окончателно се установява в Париж. Възходяща и блестяща е кариерата му. Особено много В. Станев се откроява като интерпретатор на романтична музика и музика от началото на ХХ в. В това издание са съхранени изпълненията му на ... |
|
За краткия си живот Франц Шуберт създава значително по обем творчество. Почти няма жанр, в който композиторът да не е творил: песенни творби - над 600, опери, симфонии, меси, октети, камерна музика, танцова музика: валсове, лендлери, галопи, екосези... Струнните квартети са част от неговото творчество за малки инструментални формации и са сред най-изпълняваните му творби. Самият Шуберт им отделя специално внимание. В писмо до своя приятел, художника Леополд Купелвизер, пише, че възнамерява да "павира" пътя към "голямата симфония", композирайки струнни квартети във "висок стил" и със " ... |
|
Дмитрий Шостакович - vol. 7, Симфония No. 9 и No. 10. Изпълнява: Симфоничен оркестър на БНР. Диригент: Емил Табаков. ... В седмата програма добавяме още две симфонии - № 9 и № 10. Те, както и останалите, имат интересна история. През 1943 г. властите поръчват на Шостакович да напише произведение, което да възпее Съветския съюз и бъдещата победа. Композиторът приема и обявява, че ще напише голяма симфония с хор, подобна на Деветата симфония на Бетовен. Когато през 1945 г. войната приключва, всички я очакват, но тя все още не е готова, даже първата част не е завършена. Вместо грандиозен апотеоз на победата и Сталин, на 3 ... |
|
Симеон Пиронков е измежду най-известните български композитори от втората половина на ХХ век. Твори в различни жанрове. Произведенията му се изпълняват не само в България, но и на престижни музикални фестивали за съвременна музика в Берлин, Варшава, Загреб, Будапеща и др.; композирал е по поръчка на големи и камерни състави, както и за отделни изпълнители. Стилът му се характеризира с фино оцветена мелодия, гъвкавост на метроритмиката, повлияна от българския фолклор, деликатност на оркестрацията и емоционално разнообразие, резултат от чувствителността и богатството на духовния мир на Пиронков. В диска са подбрани творби, ... |
|
Компактдискът е от изключителен интерес за всички любители както на Моцарт, така и на музиката за кларинет. С него започва попълването на една ниша в музикално-издателската дейност. Кларинетистът Свилен Симеонов, заедно със създадения от него камерен оркестър /1995 г./, съставен от великолепни и опитни музиканти, е регистрирал две малко известни на широката публика творби на Моцарт. Написани в края на живота му, съчетали в себе си класическата стойност с романтичния полет на чувството, произведенията са сред бисерите в моцартовото огромно и вдъхновено творчество. Години след като е включил кларинета в състава на своите ... |