Известни изпълнители на народна музика в творчеството на композитора Атанас Илиев ... Ето, че и аз станах на 65 години. Не са малко. Обръщам се назад и правя някаква равносметка - какво съм постигнал, какво е минало до сега. А на тези години човек започва да се замисля и какво ще остане след него. Е, има с какво да се похваля. И като композитор и като диригент. Започнах като такъв в АНПТ при ОУ на МВР - Варна, след това в професионалния АНПТ "Варна". Като музикантен редактор на РТВЦ - Варна създадох фолклорното предаване "Въртяжка", което по-късно пренесох в Телевизионния канал 8. Всички, които обичат ... |
|
Северна България е район с интересен фолклор, получен от взаимодействието на традициите на няколко групи: местно население, балканджии и преселници от Източна Тракия. А река Дунав дори по време на турското робство е била естествена връзка с Централна и Западна Европа. Затова наред със запазените старинни песни и мелодии, можем да чуем и други, които очевидно са изпитали европейското музикално влияние. Тези особености на музикално-фолклорния език на Северна България присъстват особено ярко в записите на оркестър “Хоро” от гр. Русе. Самият ръководител Васил Първанов е от Лом - дунавско градче в Северозападна България. Това ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
Северна България е с много интересна народна музика, съчетала влиянието на съседните фолклорни области, местната култура и елементи от традициите на преселниците през различните периоди от историята на района. Всички тези специфични черти са илюстрирани брилянтно от акордеониста ЯНКО ЖЕЛЯЗКОВ. Роден и израснал в крайдунавския край, изпълнителят е наследил таланта и интереса към фолклора от своя баща и чичо си, които са били много известни акордеонисти в района. И вече над 40 години той е солист-оркестрант в Северняшкия ансамбъл за народни песни и танци - Плевен. Заедно с професионалната си работа в ансамбъла, Янко ... |
|
В българския музикален фолклор, наред с традиционните народни инструменти, битуват и т.нар. модерни инструменти - акордеон, кларинет, цигулка и др. Затова след програмите с тамбура (GD 278), зурна (GD 276), духов оркестър (GD 299), гайда (GD 106), гъдулка (GD 374) и кавал (GD 375), колекцията "Музикалните инструменти в България" продължава със записи на акордеон. В българската фолклорна музикална практика акордеонът се появява през 20-те години на ХХ век. Няма сведения кой внася първия инструмент. В началото музикантите свирят само с дясната ръка. По-късно добавят и баси (лявата ръка) и макар, че европейската ... |
|
Добруджанската фолклорна област е интересна симбиоза между местен и тракийско-балканджийски стил, между традиционни музикални инструменти /копанка, гайда, кавал, тъпан/ и наложилият се модерен инструмент – хармоника. Тази симибиоза оформя неповторимия добруджански маниер на музициране. Още през 1954 г. при създаването на ансамбъл “Добруджа” в гр. Добрич, този фолклорен стил става основа на репертоара му. Благодарение на талантливите певци, свирачи, танцьори и техните художествени ръководители, огромна част от добруджанската музика и танци е запазена от забрава. Нещо повече – чрез тях те продължават да живеят на сцената и ... |
|
Четвъртият самостоятелен албум на оркестър "Плам" е със заглавие “Край Дунава”. Музиката в него е изцяло авторска и е представител на различни фолклорни области. Заглавната песен е северняшка, с леко румънско звучене. В нея гост-музикант е Паус Станга, виртуозен акордеонист, един от най-известните в Румъния. ... |
|
|
|
|
|
Дългоочакваният албум "Край на залаганията" бележи и краят на една от най-своеобразните български блус банди. Причината за това е преждевременната смърт на нейния създател Марио Събев, по-известен като Буги Барабата. Самобитен музикант с талантливо перо, той често е радвал слушателите със своите незабравими лафове и смислени текстове. ... |
|
“Отвъд границата” е озаглавен компактдиска на Теодосий Спасов - явление в българското изпълнителско изкуство, което не се вмества в традиционните представи за кавалджия-музикант. Всъщност той е първият, който “пренася” кавала от фолклора в класическата музика и джаза, превръщайки го в инструмент способен да изразява огромен диапазон от чувства, настроения, образи. В компактдиска е подредена филмова музика, създадена и в повечето от записите изпълнявана от Теодосий Спасов, за чийто кавал действително няма граници. Удоволствието от преживяването поднесено от Спасов е огромно. И за любителя и за специалиста, който пък ще ... |
|
|
|
|